Články od Blog.mudrdvranova.cz

Potravinová intolerance (nesnášenlivost)

Blog.mudrdvranova.cz (») | 27. 7. 2016 | přečteno: 568×
intolerance.pngNesnášenlivost určitých potravin vzniká obvykle na neimunologickém podkladě a s klasickými alergiemi nemá tento typ přecitlivělosti vůbec nic společného. Nejznámější intolerancí je pravděpodobně nesnášenlivost laktózy (mléčného cukru), ačkoliv výčet potravin, které člověk nemusí tolerovat, je velmi rozsáhlý. Klinickému obrazu u potravinových intolerancí zpravidla dominují zažívací potíže, bolesti hlavy a potíže s tělesnou hmotností obvykle ve smyslu nadváhy nebo obezity s neschopností hmotnost klasickými postupy redukovat. Potravinová intolerance je podmíněna tvorbou specifických protilátek proti bílkovinám obsaženým v potravinách, ale oproti klasické alergii se v tomto případě jedná o neatopický pozdní typ reakce. Organismus pacienta s nesnášenlivostí určitých potravin má větší tendenci k zadržování vody a k tvorbě otoků zejména kolem očí, v oblasti rukou a kotníků a hlavně v břiše. Detekce potravinových intolerancí může proto vést u těžce zvladatelné nadváhy nebo obezity k odvodnění, redukci hmotnosti a zlepšení celkového zdravotního stavu. Zcela mylná je však domněnka, že každý člověk s nadváhou nebo obezitou trpí nebo může trpět nějakou potravinovou nesnášenlivostí, tato může být jen jednou z mnoha příčin, které se mohou na obezitě podílet. Potravinové intolerance mají úzký vztah k bolestem hlavy. Mnohým lidem s častými bolestmi hlavy bez zjevné příčiny se markantně uleví po vyřazení problematických potravin, které jsou zjistitelné z vyšetření zaměřeného na průkaz reakce proti rizikovým potravinám. číst dál

Cestovní pojištění

Blog.mudrdvranova.cz (») | 28. 6. 2016 | přečteno: 880×
images-1.pngNejen v době dovolených stále bohužel mnoho lidí podceňuje cestovní pojištění, spoléhá na Evropský průkaz pojištěnce nebo na pojištění v rámci platebních karet. Mnohdy to není dobrá volba a je rozumné se zamyslet nad tím, proč a jaké cestovní pojištění zvolit. Cestovní pojištění v rámci kreditních či debetních karet nemusí poskytovat pojištění určitých aktivit, které člověk v zahraničí bude provádět, navíc může být pojistná částka nastavena příliš nízko, nebo nemusí krýt všechna rizika. Velkou obezřetnost při výběru musí mít lidé velmi aktivní a provozující určité sporty - každá pojišťovna ... číst dál

Parné léto - co dělat a co ne

Blog.mudrdvranova.cz (») | 28. 6. 2016 | přečteno: 707×
stazeny-soubor.pngVelmi vysoké teploty, které poslední roky ČR v letních měsících sužují, jsou těžkým náporem na organismus, proto je nutné eliminovat veškerá zdravotní rizika, jenž nás ve vlně veder ohrožují. Každý snáší vedro jinak, nicméně v obecném měřítku platí výstraha zejména pro chronicky nemocné a starší lidi. Ohroženi jsou hlavně lidé s kardiovaskulárními, respiračními a zhoubnými chorobami, obezřetnost platí ovšem pro všechny. Můžete-li, co nejvíce přizpůsobte svůj denní program tak, abyste eliminovali co nejvíce rizik. číst dál

Dieta Mačingové - pro a proti

Blog.mudrdvranova.cz (») | 28. 6. 2016 | přečteno: 827×
images-8.jpgDieta Mačingové si získala řadu příznivců i odpůrců. V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že tato dieta je dietou detoxikační, tzn že redukce hmotnosti je druhořadá, přesto při jejím dodržování určitě shodíte nějaká kila a/nebo centimetry, jelikož dieta je poněkud drastičtější. Internet nabízí na tuto dietu velké množství odkazů, názorů, fór..... nicméně je důležité si shrnout pár bodů (dle mého lékařsky-celostního pohledu):  číst dál

Spirulina

Blog.mudrdvranova.cz (») | 28. 6. 2016 | přečteno: 664×
images-9.jpgNázev Spirulina je odvozen od zobrazení této sladkovodní řasy v mikroskopu - má spirálovitý tvar. Spirulina je velmi plnohodnotným doplňkem stravy, který je díky svému složení stravitelný pro lidský organismus až zhruba v 90 %, což je velmi dobrá hodnota. Spirulina byla důkladně zkoumána v mnoha klinických studiích, dá se tedy říci, že informace zde zveřejněné jsou postaveny na výzkumných a prověřených základech. Spirulina je schopna lidskému organismu poskytnout všechny důležité stavební prvky - bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny, minerální i další důležité látky.   číst dál

Prospěšnost omega3 mastných kyselin

Blog.mudrdvranova.cz (») | 28. 6. 2016 | přečteno: 595×
images-10.jpgOmega-3 mastné kyseliny jsou nenasycené mastné kyseliny, u kterých byl prokázán pozitivní vliv na zdraví. V tomto příspěvku shrnuji prospěšnost užívání a optimální dávkování stanovené vědeckými studiemi. Je známo, že omega-3 mastné kyseliny tělu dodáme konzumací tučnějších ryb (zejména losos, makrela, sardinky) a ořechů. Tělo si omega-3 mastné kyseliny nedokáže samo vyrobit, proto je nutné je přijímat stravou, ale někdy množství omega-3 mastných kyselin, které stravou přijmeme, není dostačující a benefitní účinky této látky jsou tudíž nicotné. číst dál